2013/10/26

Jak napisać dobre CV? - część 3

W tym "odcinku" mam zamiar pokazać jak skonstruowałam CV, które wykorzystałam aplikując na staż w korporacji.

Różni się ono nieco od typu dokumentu, który wybierałam kandydując na bardziej "standardowe" pozycje:

  • pozwoliłam sobie na akcenty graficzne ("symbole" przy kolejnych nagłówkach),
  • postanowiłam wyróżnić CV dużą ilością akcentów kolorystycznych; zwykle ograniczam się do "pokolorowania" samych nagłówków poszczególnych sekcji.

jobs.pl

Nie jest to CV idealne, ale łatwo na jego przykładzie omówić każdy kolejny składnik dokumentu z uwagi na fakt, że udało mi się zmieścić wszystko na jednej stronie (to też jeden z powodów dla których więcej się nim nie posłużę - raczej nie będzie się dobrze prezentować rozbite na dwie strony a coraz trudniej mi zmieścić się na jednej).

CV - przykład z objaśnieniami (klik!):

  • tak naprawdę o ile nikt nas o to nie prosi podając odpowiednie paragrafy z ustawy nie musimy podawać zbyt wielu danych osobowych,
  • adres e-mail, który umieszczamy jako adres kontaktowy powinien być "profesjonalny", "skojarzony" z naszym imieniem i nazwiskiem,
  • warto pamiętać, że kluczowe informacje można umieścić w profile/personal statement,
  • świetnym potwierdzeniem naszych umiejętności i cech charakteru jest wspomnienie o obowiązkach, które pełniliśmy na określonym miejscu pracy w przeszłości,
  • czasem opisując wykształcenie warto wskazać nie tylko uczelnię ale konkretny wydział, specjalność z jaką ukończyliśmy studia a nawet temat pracy dyplomowej,
  • koła naukowe, wolontariaty, ukończone kursy - to też dużo mówiące o nas informacje.

Jeśli chodzi o szatę graficzną to najważniejszy jest umiar. Jeśli decydujemy się na akcenty kolorystyczne to warto zastanowić się czy np. kolory nie gryzą się ze sobą. Dobrze jest też zdecydować się na jeden krój czcionki. Tak naprawdę im mniej zamieszania tym (chyba) lepiej - jeśli ktoś nie potrafi zorganizować przestrzeni na kartce papieru to czy będzie umieć zorganizować sobie czas pracy? Sama jak wspomniałam wcześniej standardowo ograniczam się do czarnej czcionki oraz niebieskich nagłówków - tutaj zależało mi na wyróżnieniu CV z ogromu aplikacji (jak się potem okazało na 8 miejsc było ponad 160 chętnych). Odwagi do takiego kroku dodał mi dość zaskakujący post na Fanpage'u E&Y przedstawiający CV będące bardziej infografiką niż "typową aplikacją" (pomijam fakt, że w moim mniemaniu w owej infografice było więcej grafiki niż "info" ;-)).


Tekst klauzuli ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych w ramach procesu rekrutacyjnego umieściłam w stopce dokumentu tekstowego (opcja umieszczenia stopki w nowszych dystrybucjach programu MS Word znajduje się w sekcji "Wstawianie").

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz